Trampoliny coraz bardziej trendy, czym jest to spowodowane?

W dobie XXI wieku w Polsce, jak również w innych krajach na rynku rośnie sprzedaż trampolin. Bez wątpienia trampoliny stają się coraz bardziej trendy. Ale czemu tak jest, czym jest to spowodowane? W tym artykule postaram się odpowiedzieć na powyższe pytania.

trampolina

Po pierwsze trampoliny kupujemy przede wszystkim dla dzieci. Odpowiedni wiek na kupno takiej trampoliny dla dzieci to 4 – 5 lat. Dziecko, które ją dostanie jest bardzo szczęśliwe, bo chyba żadna dziecięca zabawka nie daje tyle radości, co trampolina. Trampolina może być także świetną zabawą dla całej rodziny, gdyż jeszcze bardziej łączy rodziców z dzieckiem. Po takiej zabawie wszyscy stają się sobie bliżsi i czują się bardzo szczęśliwi. Trampoliny zajmują jednak sporo miejsca i dlatego  odpowiednie są dla osób, które mają duży ogród, gdyż najlepiej je tam ustawić. Ustawienie trampoliny w ogrodzie to kolejny powód, aby ją zakupić, gdyż sprawdza się ona doskonale jako mebel ogrodowy. Postawiona w ogrodzie, na świeżym powietrzu może służyć całym rodzinom, znajomym i przyjaciołom dzieci. Trzecim i zarazem ostatnim powodem na to, aby ją mieć jest fakt, że jest dobra na odchudzanie. Podskoki na trampolinie świetnie rozwijają mięśnie całego ciała m.in. mięśnie łydek, brzucha i ramion oraz uelastyczniają ciało. Ćwiczenia na niej również poprawiają sylwetkę, koordynację ruchową, równowagę oraz zwiększają poziom energii. Dlatego z trampoliny korzystamy także i my dorośli, bo śmiało można stwierdzić, że jest nam pomocna w walce ze zbędnymi kilogramami.

Mając to na uwadze przedstawię teraz kilka ćwiczeń na odchudzanie, które można wykonać na trampolinie. Oto one:

1. Podskoki – złączamy nogi razem, ręce wyciągamy przed siebie i podskakujemy w miejscu przez 2 minuty.
2. Bieg w miejscu – wykonujemy bieg w miejscu przez 2 minuty.
3. Pięty o pośladki – wykonujemy bieg w miejscu tym razem uderzając piętami o pośladki. To ćwiczenie odchudzające również wykonujemy przez 2 minuty.
4. Pajacyki – ćwiczenia wszystkim nam świetnie znane od przedszkola. Ćwiczmy, więc pajacyki przez 2 minuty.
5. Przysiady z podskoku – wykonujemy podskok, a następnie przysiad, ręce cały czas trzymając przed sobą. Ćwiczymy tak 2 minuty.
6. Tyłek do podłoża – to zabawne ćwiczenie odchudzające, polega na tym, że wykonujemy podskok, a następnie spadamy na tyłek tak, aby od razu się odbić z powrotem do pozycji stojącej. Ćwiczenie powtarzamy przez 2 minuty.

Mam nadzieję, że z powyższego jasno wynika, czemu trampoliny stają się coraz bardziej trendy. Dlatego nie dziwmy się, że moda na nie trwa do dziś i trwać będzie jeszcze przez kilka następnych lat. Niestety nie wszystkich stać na taki zakup, gdyż trampoliny są bardzo drogie. Miejmy nadzieję, że wkrótce się to zmieni i każdy u siebie w ogrodzie będzie mógł mieć trampolinę.

Zapisz

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *