Jak odżywiać się przed i po treningu?

Jak wiadomo, prawidłowe odżywianie jest bardzo ważne, dlatego też powinniśmy dowiedzieć się jak odżywiać się przed i po treningu. Tylko dzięki prawidłowemu odżywianiu będziemy mogli dostarczyć naszemu organizmowi paliwa.

źródło: pixabay.com

Co powinniśmy jeść przed treningiem?

Przed treningiem powinniśmy jeść posiłki, w których przeważają produkty o niskim indeksie glikemicznym. To pozwoli nam uniknąć huśtawki glikemicznej, czyli gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi, a później nagłego spadku. Posiłki, które zawierają IG = 15 zapewnią powolny wzrost poziomu glukozy we krwi, a nasz organizm stopniowo otrzyma energię, która powinna wystarczyć na cały czas, przez który będziemy trenować, dzięki temu my nie będziemy czuć zmęczenia i nie będziemy mieć kłopotów z koncentracją.

Nasze poranne posiłki powinny zawierać niską zawartość błonnika i tłuszczów. Ważne, aby były to dobrze znane i tolerowane przez nasz organizm pokarmy.

Co powinniśmy jeść po treningu?

Po treningu powinniśmy jeść produkty, które mają wysoki indeks glikemiczny, które są szybko przyswajalne przez nasz organizm. Po intensywnym posiłku powinniśmy szybko naładować nasze akumulatory tzn. uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach (najlepiej w ciągu dwóch pierwszych godzin po treningu), zanim organizm zacznie szukać dodatkowych źródeł energii w postaci białka. Nie możemy także zapominać o uzupełnieniu białka, z którego zbudowane jest 20% tkanki mięśniowej.

O prawidłowej diecie powinniśmy pamiętać przy każdych ćwiczeniach, czy to, kiedy wykonujemy ćwiczenia z workiem treningowym, na bieżni, czy orbitreku.

źródło: pixabay.com

Pamiętajmy także, że wysiłek fizyczny, szczególnie trening siłowy przyspiesza metabolizm, przez co wzrasta zapotrzebowanie na białko. Dlatego też po treningu powinniśmy sięgnąć po wysokiej jakości białko w postaci chudych produktów mlecznych jak twaróg, mleko, czy jogurt. Kiedy nasz trening odbywa się w godzinach porannych, stosunek białka do węglowodanów powinien wynosić 1:4, wtedy mamy pewność, że zregenerujemy mięśnie i nie utyjemy, możemy sobie wtedy pozwolić na makaron ryżowy, czy też fasolkę szparagową. Osoby, które ćwiczą w godzinach popołudniowych, powinny po treningu spożyć koktajl proteinowy. Natomiast osoby, które ćwiczą na wieczór, po treningu powinny zjeść mało kaloryczny posiłek.

Zapisz

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *