Na czym polega dieta fitness?

W dzisiejszych czasach kładziemy duży nacisk na zdrowy tryb życia. Dlatego też coraz częściej słyszymy o produktach, urządzeniach i dietach fitness. To wszystko ma z reguły jeden cel- pomoc w osiągnięciu idealnej sylwetki. W tym artykule postanowiłam skupić się w największym stopniu na diecie fitness, ponieważ nie wszyscy wiedzą o tym, jak powinno wyglądać prawidłowe odżywianie.

źródło: pixabay.com

Pierwszym zasadniczym błędem, który popełniamy i to niemal wszyscy jest jedzenie 2 – 3 posiłków w ciągu dnia. Takie postępowanie z naszej strony oddala nas od efektu, jakim jest poprawa sylwetki i samopoczucia. Dlatego najlepiej byłoby, abyśmy spożywali 4 – 5 niewielkich posiłków. To pozwoli dostarczać naszemu organizmowi systematycznie kalorii, przez co organizm będzie funkcjonował stale, nie mając możliwości czerpania energii z innych źródeł. Następnym błędem popełnianym przez nas jest nieregularne jedzenie. Przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3 – 3,5 godziny. Podczas nieregularnego jedzenia i wydłużania przerw między posiłkami nasz organizm aktywuje swoje mechanizmy obronne, które powodują nadmierne odkładanie się tkanki tłuszczowej. Trzecim i zarazem ostatnim naszym błędem jest powszechne w dzisiejszych czasach podjadanie. Nie mając czasu na konkretny posiłek, sięgamy po rozmaite przekąski. Przekąskami tymi są głównie cukierki, ciastka, batoniki lub szybkie zupki. Produkty te są źródłem pustych kalorii, a ze względu na zbyt małe przerwy między posiłkami, nie pozwalają na uruchamianie rezerw tłuszczowych.

źródło: pixabay.com

Jak wynika z powyższego zdrowe i regularne odżywianie jest bardzo ważne dla nas i naszego organizmu. Pamiętajmy przede wszystkim o tym, aby unikać produktów zawierających cukier i tłuszcz, zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów, natomiast zwiększyć ilość spożywanego białka i warzyw.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *